Monday, December 04, 2006

"Goodbye Visit to My Baby"

上星期因工作緣故有機會參與了一個親生母親對自己將要放棄撫養權的兒子的goodbye visit。當中並沒有想像中生離死別式的告別,反之很年輕的媽媽似乎有點怕去抱其親生兒子。一方面,我見她年紀這麼少,我也想像得到青年人可能怕弄傷了只有一個月的嬰兒。但令我不明白的是 -- 這就是在她肚子裡住了八個月的孩子,理應對他有很多感受吧!見她錫完 BB 一次後,不肯再錫第二次,我在想:是她不想與 BB 太親密,以免自己太投入、捨不得放棄撫養權嗎?我不知道真正的原因,只是在媽媽的面容裡沒有流露任何悲傷的神情。反而孩子的婆婆有好幾次眼眶紅了,顯然是捨不得這小孫兒。可能媽媽尚且年少,未感到這錐心的痛苦。

臨走時我同事對 BB 說:「你媽媽很愛你架!」我深信這是真的,姑勿論她有沒有離別之情,她沒有把他從肚內打掉,勇敢地生下來,並明白自己做母親的限制,選擇放棄撫養權,讓兒子有機會在一個條件較好的家庭長大,已是無私的愛的表現。

據了解,BB 應該不久之後可以安排被領養。到時我可能也有幸在場見證領養父母第一次見到 BB 的情境。心中在想,將會有多大分別呢?

2 comments:

Charmaine said...

Dear Connie, I thought of you last nite in my prayer.. and suddenly felt soooo touched by your heart to adopt a child.. I trust that God will grant u and P the love and wisdom to bring up this child. will keep praying for your family.. too bad i didn't have a chance to meet up with you and T during my stay in HK last month cuz i was extremely busy with family and relatives.. anyway, let's keep in touch la!

Agent S'connie said...

Thank you for you and Peter's prayers for us. We are blessed by God to walk this path with Him. With His help, we will do our best to be parents.

Love you!