Sunday, August 27, 2006

行神跡奇事的神

昨日是我爸媽33結婚周年,一家人出外吃晚飯。飯後回我家短敍時,爸爸走過來,問我們的(領養)限期是否快到了。我說,是呀八月尾。他說,你們決定怎樣做就怎樣去做吧,我總會支持你的。實在不相信自己的耳朵!他續道:明白到他們作父母的責任已經完了,我讀完大學,找到工作,結了婚。之前只是向我們說出他對領養這課題的看法感受,他不用強迫自己改變,也不用強迫我們去接受。我很感動,因他是為著愛我的緣故,無條件的接納我,支持我。爸媽自我出生以來已是如此待我愛我,以前有很多事跡也已體現到。實在珍惜他們,更要向他們好好學習怎樣去愛將來的子女。更難以置信的,是天父改變人心的能力。神是無所不能的。

教會兩星期一次的讀書小組今天由我負責帶領,是次題目是「墮胎」。Timing實在非常吻合,因書上所寫的進一步強化我們一貫的看法 -- 生命由受精的一刻開始,既然神沒有讓我們自然懷孕,我們不想不敢不配干預神創造的角色。深信神許可,我們願意去照顧一些神已經創造了而又需要家庭的孩子。當我今天與小組的成員分享時,得到的,是他們接納支持的眼神聲音,並為我們興奮及祝福。最後姊妹更提出要為我們代禱 -- 心中感恩,那份激盪心情,良久未能平復。

深感神是與我們同行這條路,恩典處處展現。

1 comment:

Agent S'connie said...

Yes, we are planning to create an open environment for the child to grow up and learn about his/her adoption status as normal as possible. Everyone knows and can talk about adoption freely, so that she/he would not think that this is any secret or anything to be ashamed of. As he/she grow older, we shall introduce age-appropriate concept to him/her concerning adoption, while we also expect that he/she will have different issues to tackle as he/she grows up.

I would be very happy to share with you the things that I have learned through working at Mother's Choice these past 4 years. Do keep in touch!