Wednesday, November 05, 2014

雨傘運動引發的公民教育課

雨傘運動開始至今,電視畫面都令孩子有很多疑問,這正正考驗父母如何跟孩子講解香港社會在發生什麼事。

佔領初期,爸爸帶過阿比去旺角看看,所以阿比特別關注旺角。一個多星期後,阿比問了一個全香港人都問緊嘅問題:
旺角仲有人示威呀?幾時先完㗎?
我告訴她:
如果梁振英唔辭職或唔讓步的話,係唔會完嘅⋯

與妹妹討論金鐘的大集會,說起為何要在街上通宵留守⋯
莉:其實點解一定唔可以(俾我地)揀呢?
媽:因為中國驚我地揀果個特首佢地唔鍾意,所以要佢地揀囉!
莉:咁如果佢地揀果個可能大多數人都唔鍾意㗎喎!
媽:咁如果你有得揀,揀左一個,但係其他大部份人都揀左另一個,咁你會點?
莉:咁我唔會大聲話唔得㗎。
Good,欣賞她的政治智慧及明白小數服從多數的態度。

妹妹聽了我們對她解釋哥哥姐姐點解要佔中之後,自己對市民訴求的演繹:
莉:即係本來話你可以揀雪糕,但係就只係有雲哩嗱味(佢唔鍾意呢隻味),咁唔得㗎嘛!

昨晚阿比在聽著突首在電視上的講話⋯
比:媽咪呀,點解梁振英仲唔辭職嘅?我想個示威快D完喎。
媽:(點識答?無言,但笑不語)
比:係咪佢太鍾意話事呀?
媽:(更是無言,苦笑而不語)

在電視上見到689⋯
媽:你記唔記得人地叫佢個花名係乜呀?
比:(一臉疑惑)7-5-9?
759阿信屋真係比689更受香港人歡迎!我情願在街上開多幾間759好過仲響電視上見到689⋯

不知運動將來的結果如何,但已盡力讓孩子明白那是什麼的一回事。但願她們成長路中仍能保持明辨是非的能力,也有
行公義好憐憫的決心。為香港繼續薪火相傳⋯

No comments: